Mensagens : 1279 Data de inscrição : 20/09/2010 Localização : Itabira - MG
Assunto: . Ruder-Rad . Seg Abr 27, 2015 6:18 am
Entre as muitas fotos que vi, no feice, da Spezi que rolou este fim de semana, um close no sistema de tração desta bike me chamou atenção:
É mais um tipo de bike a remo - ou melhor, pedal+remo.
Com google translate (me perdoem os que leem alemão):
Citação :
Based on the previous studies of arm and leg crank systems, we concluded the following:
1st Combined Arms and Legs energy offers a decisive advantage over leg cranks alone, especially in the total power output. About half of this advantage seems to be due to increased aerobic metabolism and the other half by anaerobic work.
2. The efficiency of endurance performance can be improved by combined arm and leg work. We can not accurately say how high the advantage is that since the performance advantage obviously depends on how intense endurance performance and what is the relative contribution of arm to leg strength.
3. The advantage of arm-leg operated machine is largely dependent on the implementation on the added weight and friction, which is needed in order to realize a full-length drive.
... " The maximum cumulative performance was with arms and legs about 31% higher than compared to the legs alone "
Baseado nesse estudo que é divulgado no site da varibike: http://www.varibike.com/dateien%20zum%20download/Studie_EN.pdf
hummmmm...
http://www.ruder-rad.de/
PS: os pontinhos no título do tópico são pq o título não pode ter menos de 10 caracteres
Mordaz
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Assunto: Re: . Ruder-Rad . Seg Abr 27, 2015 9:03 am
Interessante... Notei que a cadência da remada é vinculada à cadência da pedalada. Não é a mesma cadência, mas n vezes menor, sendo n determinado pela razão entre coroa do remo e a coroinha do lado esquerdo da pedivela.